dijous, 17 de juliol del 2025

L'antisionisme, és la nova onada antisemita que potencialment pot destruir arreu del món més persones que les jueves

 

Antisemites pro palestins a Dublín, Irlanda, el 5 d'octubre de 2024. REUTERS/CLODAGH KILCOYNE.

L’antisionisme, l’antisemitisme del nostre temps que no afecta només els jueus

Llegir i sentir els nous antisemites, o sigui, els antisionistes del nostre temps, és simplement sorprenent. El missatge irracional i enrevessat que transmeten, combinat amb falsedats, així com el mètode d'invertir la història i la realitat, s'ha convertit en una potent forma de màgia negra. Pitjor encara, és una oposició cruel i violenta. És una teoria que busca l'acció destructiva de tot allò que faci olor de jueu i, especialment, de nacionalisme jueu, la qual cosa i com a nacionalista català que soc des que era un adolescent, em recorda molt les tribulacions i lluites pel desmentiment de fets apòcrifs que els de la meva condició nacional i política hem hagut de portar a terme en defensa del país i de la nació davant l’expansionisme castellà, que avui ha arribat (entre la immigració espanyola del sud peninsular que va arribar a Catalunya des de meitat dels anys 50 fins a principis dels 80, i la dels dits llatins dels països del sud americà que van començar a arribar massivament els anys 80 i que encara dura i ho fa en contingents sovint territorialment inassolibles) a cotes mai vistes que ens ha dut prejudicis anticatalans i anticatalanistes a dojo, com es demostra cada dia en algun lloc o altre del país en actes contra la mateixa gent del país, contra la nostra llengua i cultura mil·lenàries i contra la mateixa idiosincràsia de convivència social que ni els dictadors estatals més sanguinaris des de 1412 van poder trencar mai i que ens ha portat en només 70 anys a ser un país de 4 milions i escaig de nadius a avui estar-nos preparant per gestionar 10 milions, la meitat dels quals són no catalans procedents d’arreu del tercer món —especialment d’aquests països de parla espanyola per conquesta, colonització i substitució lingüística, cultural i religiosa que els van portar els castellans conjuntament amb una enorme mortaldat per culpa de les malalties que hi van portar durant aquell “descobriment” del segle XV i subsegüents— quan encara no arribarà al segle de l’allau migratòria que es va iniciar a mitjans anys 50 del segle XX. Heus aquí perquè entenc tan bé els jueus i el seu nacionalisme sionista, que no va —conceptualment— lluny d’osques del nostre exemple com a nació i fet nacional.     

Santi Capellera i Rabassó, periodista i analista / 17-7-25

Dijous radiant, meteorològicament parlant, a Sitges. Gaudim, enmig del mar, d’una estona de vent suau que fa que les veles del petit vaixell de la meva amiga s’inflin de manera gairebé simbòlica i que això faci que la proa de la nau avancí lentament però energètica mar endins però en perpendicular a la costa del Garraf. Vistes esplèndides i mar blava i clara. Gaudir de la vida en aquestes circumstàncies és gaudir-la força, sincerament. Bona conversa amb la meva acompanyant, que per una estona deixa les cabòries dels valors borsaris, dels enters, dels futurs i de les obligacions del parquet i ens traslladem als pensadors que sabien gaudir de l’existència, precisament per especular en ella pertot. Parlem d’Stendhal (pseudònim de Henri Beyle, Grenoble, 1783 - París, 1842), una de les seves passions pel que fa als escriptors de la veïna França. Parlem de la novel·la El roig i el negre (1830), en què il·lustra l’atmosfera de la societat francesa en la Restauració. Convergim en què Stendhal va representar un jove, model de les ambicions i frustracions de l’època, fent veure els problemes que es donaven entre les diverses classes emergents en els anys que van precedir Lluís Felip d’Orleans.

La meva amiga m’enriqueix el saber sobre el literat francès i m’explica que va generar una producció literària sorgida de la seva marcadíssima sensibilitat romàntica i d’un poderós sentit crític, que van donar vida a la seva filosofia de recerca de la felicitat, egotisme típic de tots els seus personatges (mania de parlar de si mateix o d’afirmar la pròpia personalitat). Em parla de les seves anàlisis de les passions, dels comportaments socials, del seu l’amor per l’art i per la música, a més de la recerca epicúria del plaer, i em remarca que comprovi en els seus textos que aquests fets s’expressen amb una manera d’escriure molt personal, en què el realisme de l’observació objectiva i el caràcter individual de la seva expressió es fonen de manera harmònica.

Per totes aquestes raons, Stendhal va haver de patir el buit que li van fer els seus contemporanis —em diu— amb excepció, d’Honoré de Balzac, però que posteriorment va aconseguir una enorme fama. La lliçó magistral de la sitgetana que fa feina a la City de Londres, sovint des de la casa de Terramar, és enriquidora i admirable. L’amiga saberuda —ex alumna del Liceu Francès— acaba la seva dissertació sobre Stendhal mesclant amb encert ambientació històrica i anàlisi psicològica del pensador de Grenoble, i em diu de manera encertada que les seves novel·les descriuen el clima moral i intel·lectual de França, perquè ha estat considerat el creador de la novel·la moderna que va donar pas a la gran narrativa del segle XIX i que, per molta gent com ella —o com jo—, és l’escriptor del XIX que menys ha envellit perquè, encara a hores d’ara, el seu positivisme, sense contaminar per ideologies, mostra al lector un llenguatge molt modern. Acabem amb Stendhal i ens mirem somrients per les moltes coincidències de tota mena que acumulem. Girem cua rumb al Port d’Aiguadolç per atracar la petita nau i, al cap de deu minuts, arribem a casa seva per gaudir d’una reconfortant dutxa i llevar-nos la sal del bany en aigües profundes. La fem suau amb gel francès de llima i menta que ens deixa una aroma molt agradable a la pell i ens permet relaxar-nos estirats a les gandules de la terrassa. Quin plaer gaudir d’una companyia femenina tan agradable, prudent —la qual cosa és molt important— i que quan parla, ho fa sovint de temes com el que acabo de relatar. Tan vell i desconfiat com m’he tornat, sincerament, de vegades em pregunto on és la trampa? 😊

1.    L’antisionisme: anem a pams i destriem el gra de la palla

A finals de maig, es va celebrar a Viena el Primer Congrés Antisionista Jueu. Un professor de dret de la Universitat de Kentucky, Ramsi Woodcock, ha estat promovent, al lloc web antisionista del Moviment d'Estudis Jurídics, la "fi d'Israel". Hem sentit demandes per a l'eliminació del sionisme i, per descomptat, els esforços del moviment de Boicot, Desinversió i Sancions.

■ Una revista en línia que cobreix la situació actual dels jueus europeus anomenada "K." ha publicat l'assaig de Matthew Bolton que tracta la teoria del "colonialisme de colonització" tal com la va construir l'antropòleg Patrick Wolfe. Bolton assenyala que el principal avantatge de la teoria del colonialisme de colonització esgrimida contra Israel i el sionisme és que, essencialment, "el 'detall' històric esdevé irrellevant" mentre exigeix per a si mateix una "lògica totalitzadora"

■ Bolton cita l'acadèmic mig jueu Patrick Wolfe i assenyala que, en el tractament que fa Wolfe de la Nakba (en àrab, "catàstrofe" a Israel des de la seva fundació el 1948), advoca perquè "no s'ha de sotmetre a la tirania del detall [històric]", ja que "disminueix el poder explicatiu de l'estructura". Sens dubte, aquesta és una manera d'intel·lectualitzar la falsedat.

■ En el meu llarg assaig informe sobre el semitisme i l’antisemitisme publicat en el meu blog perinnolligams, ho explico a bastament tot això en distints punts del treball segmentat per èpoques, com també ho faig en aquesta entrada en el meu compte de Facebook, en què narro fil per randa d’on sorgeix el principal enemic del judaisme i especialment del sionisme —que reitero que és el nou antisemitisme des que els jueus disposen d’estat arran de la proclamació de l’Estat d’Israel el dia 14 de maig de 1948—  arran de la decisió de la Societat de Nacions de atorgar un territori de l’antic Imperi Otomà —desaparegut després de la Primera Guerra Mundial i administrat pels aliats— en el que històricament es considera Terra Santa i, per tant, el lloc del naixement del Judaisme i anys més tard del Cristianisme, territori que després va ser partit en dos per atorgar també l’encabiment del Regne de Jordània (fundat el 1946 i format majoritàriament per palestins i, per tant, estat palestí de facto malgrat tots els que neguen aquest fet que constaten les circumstàncies polítiques i històriques) per a la fundació d’un estat jueu, l’Estat d’Israel, que es va materialitzar l’esmentat any 1948.   

2.    El sionisme com a colonialisme

Aquesta paròdia de la veritat —quan s'aplica al sionisme—, es basa en la visió de Wolfe que els "colons", aquells externs, utilitzen el seu domini colonial per desplaçar els pobles indígenes , substituir-los i, per tant, crear intencionadament una nova societat i un nou entorn al territori conquerit

■ De fet, amb aquestes asseveracions simplement ha millorat l'obra del diplomàtic libanès nascut a Síria, Fayez Sayegh, de 1965, així com l'obra del marxista jueu Maxim Rodinson, "Israel, fait colonial", de 1967, que suggeria que "els àrabs de Palestina solien tenir els mateixos drets sobre el territori palestí que els francesos a França i els anglesos a Anglaterra". I això és completament fals.

■ Sayegh va definir el sionisme com a racista, violent i expansionista. Veia el clanisme jueu com una política de segregació i, per tant, el sionisme havia de ser una forma d'apartheid. El capítol de Sayegh sobre el context històric comença: "La frenètica 'lluita per Àfrica' de la dècada de 1880 va estimular els inicis de la colonització sionista a Palestina". El reassentament jueu d'Eretz Yisrael mai es va aturar, i la repatriació jueva es va produir al llarg dels segles. Petah Tikva i Rosh Pina es van fundar de totes maneres el 1878.

■ El sionisme mai no ha estat ni va ser colonialista perquè mai no va intentar substituir els residents locals. Bolton cita Benjamin Wexler, entre els molts crítics de Wolfe, que han assenyalat una sèrie de característiques que distingien el sionisme del colonialisme de poblament europeu en altres llocs.

Assenyala que els jueus no tenien una "pàtria" colonial d'on provenien. Però (i tal com explico a bastament en el meu assaig sobre el semitisme) els jueus posseïen una identitat nacional de 3.000 anys d'antiguitat, modelada per una narrativa històrica d'expulsió prèvia de la mateixa terra on ara (a partir de 1948 en estat i molt abans durant la reunió prèvia de tot el poble jueu procedent de la diàspora) s’han reassentat. Els jueus van viure en zones urbanes durant molts segles al país abans del "començament" del sionisme. Els jueus compraven terres i no les prenien per la força militar. I les compraven a l’efendi Husseini, pare de la solució final de Hitler entre altres virtuts a preus d’or.

■ L'elecció del territori específic no es basava en factors econòmics o polítics, sinó que estava profundament relacionada amb la identitat del poble jueu, i en la majoria dels casos, la terra era àrida i poc desenvolupada. Gran part de la propietat de la terra, fins a la dècada de 1950, es caracteritzava per ser principalment propietat col·lectiva en lloc de privada.

■ A més, veure la Nakba com una "expulsió genocida" –mentre ignora tota la violència terrorista àrab des del 1920 i etiqueta tots els assassinats, violacions, saquejos i destrucció comesos pels àrabs com a "resistència"– revela l'odi fonamental que impulsa la seva teorització antisionista, a més de desestimar el rebuig dels àrabs a les dues ofertes de partició del 1937 i el 1947.

■ Tota la pseudo intel·lectualització feta pels antisionistes, jueus i no jueus —i la seva suposada incapacitat per acceptar i reconèixer els jueus, la seva història i cultura úniques i, en última instància, el seu nacionalisme excepcional— és una mostra del seu pensament pueril.

■ Malauradament i encertada, i tal com va publicar a les xarxes el compte Mossad: Satíric and Awesome el 21 de juny passat, "El problema amb les relacions públiques israelianes és que cal una persona estúpida per creure una mentida i una persona intel·ligent per entendre la veritat, i estem irremeiablement superats en nombre". I a bons entenedors.

3.    Per acabar: la naturalesa canviant de l'antisionisme

L'avantatge de l’actual antisemitisme, o sigui, l'antisionisme, és que canvia de caràcter. S'adapta a qualsevol tendència de pensament polític que esdevingui el tema del dia –esquerra, dreta i/o centre– i assumeix el llenguatge retòric de diverses ideologies i tendències.

■ Bob Vylan pot cridar tot el que vulgui "Mort a les FDI" en el Festival de Glastonbury a Anglaterra i l'aïllacionista conservador americà Steve Bannon pot exigir que "hi hagi una investigació exhaustiva de la FARA sobre la relació de la Fox amb una potència estrangera" i anomenar el seu presentador jueu del programa, Mark Levin, "Tel Aviv Levin".

■ D'altra banda, el concepte d'un país àrab de Palestina, amb un poble diferent, mai va existir realment, ni en la ment dels observadors externs ni en la dels mateixos musulmans. Va ser una terra conquerida i ocupada per romans, bizantins, croats, mamelucs i turcs otomans.

La regió de Palestina mai no va ser una entitat geopolítica definida, sinó que va ser disputada per dues confederacions tribals. Al llarg del segle XVI, hi va haver enfrontaments freqüents entre famílies a tot Palestina basats en les divisions Qays-Yaman, i hi va haver conflictes civils que van involucrar fel·lahins camperols, beduïns i gent del poble fins ben entrat el segle XVIII. Un "poble àrab palestí" mai va existir realment, ni tan sols a mitjans del segle XX. Llegiu la història en profunditat i contrasteu dades, tal com fa anys que faig jo, que també em creia aquestes faules globalistes.

■ Els antisionistes sou violents per naturalesa i busqueu de manera ignorant "globalitzar la intifada". A Berlín la setmana passada, manifestants pro-Gaza van exigir el retorn del califat islamista, que déu n’hi do!

■ En un comentari sobre aquesta campanya, el britànic-palestí proisraelià John Aziz va dir que, mentre que "el socialisme va ser abans el crit de batalla dels treballadors de les fàbriques i els miners de carbó... avui, en canvi, és cada cop més la ideologia preferida dels urbanites de classe mitjana-alta que prenen cafès amb llet de soja de comerç just i canten el seu desig de globalitzar una intifada de la qual en saben ben poc o res". I reitero allò del “a bons entenedors”.

■ L'antisionisme, a més, és una onada que potencialment submergirà més persones a tot el món (i cada dia que passa sense una solució justa i intel·ligent a aquesta xacra creada molt interessadament) que únicament les persones jueves.

L'antisionisme, és la nova onada antisemita que potencialment pot destruir arreu del món més persones que les jueves

  Antisemites pro palestins a Dublín, Irlanda, el 5 d'octubre de 2024.  REUTERS/CLODAGH KILCOYNE. L’antisionisme, l’antisemitisme del no...