Twitter

Publicació del periodista Santi Capellera, sobretot informativa però també personal, en què s'intenta donar informació fidedigna de l'actualitat en general i aportar bones reflexions i vibracions sempre positives.

ACN

divendres, 13 de juliol de 2012

Que molts joves no s'interessin per les decisions que altres prenen per ells, és un fet constant



De piercings i tatuatges al tren
Santi Capellera i Rabassó *periodista 

Avui m'ha fet molta pena i m'ha deixat força preocupat, veure als FCG una colla de nois i noies d'una vintena d'anys, que parlaven català entre ells, alguns dels quals esgrimien trets diferencials físics orientals, llatins i àrabs, i que de Sant Joan a Muntaner, un trajecte de 40 minuts, només han parlat de piercings i tauatges... I de l'IVA i de les mesures dràstiques dels espanyols cap a Catalunya, i amb el que ens -i els!- afecta, d'això no n'han dit ni un borrall.

Una gran majoria de joves estan narcotitzats per l'esport, la roba de marca o aquestes bajanades dels tatuatges o els piercings que l'únic que fan és marcar-los com a bens, i degradar-los com a éssers humans. I la resta, el pes del món, ni els va ni els ve; i em sap greu criticar la gent jove, perquè jo també ho he estat i quan em criticaven els vells m'emprenyava, però és que ara és una qüestió de salvar els mobles. I aquests, amb els narcòtics oficials, nacionals i espanyols, no pensen en que el vaixell s'està enfonsant.

Per sort no tots són iguals, però m'ha fet pena que, de vuit o deu que anaven, ni un canvies de tema durant quaranta minuts de viatge...M'han agafat ganes de dir-los "però què us penseu? que el món es mou pels tatuatges, els piercings i aquestes carallotades? No sabeu que Europa ha hagut de traspassar 100.000.000.000 d'euros a aquest precari i ruïnós estat en el qual viviu, aquí mateix on mireu la merda que us foten a TV3, que parla tot el dia de la 'desgràcia palestina', i del dolents que són els jueus i el bons que són els Germans Musulmans", i que de que l'Estat absolutista ens roba a tort i a dret, no ho esmenta mai, ben al contrari: enlaira la fanfàrria de la Roja i tots els símbols del feixisme franquista, com fan Tele 5, Antena 3, o Intereconomia. No ho he fet perquè segurament m'haguessin pres per un pertorbat, perquè, evidentment, no estan ni preparats per rebre cap arenga seriosa.

Què cony els ensenyen a les facultats? a ser més competitius a base de fotre el del costat? Perquè a pensar, no eh, de cap manera. Almenys, a pensar de manera evolutiva i útil. Quina colla de passerells paralitzats amb trivialitats de cretí. I encara no saben el viatge tortuós de futur que els espera, aquí, a casa, a Catalunya, si no hi posen remei, o si no hi ajuden com fan ara, a acabar amb els predadors. Jo, si més no, al meu fill li he explicat i transmès quines són les prioritats del país i de la societat, que passen per allunyar-se del consum capriciós i de la compra compulsiva, i de no deixar-se enredar per encantadors de serps...sobretot dels que venen motos de més enllà de l'Ebre. I encara avui, a 24 anys que té, li ho explico, i el consciencio de com està el país de malament, com ho va fer el meu pare amb mi, i això que aleshores de problemes de crisi, n'hi havia pocs. I ja sabem que això costa, però, és clar, de què parlaran ells, si només ens senten parlar de tafaneries i maldats, de futbol i de bajanades, i de res de profit que incentivi la matèria gris, i que ens faci despertar de la ignorància supina a que els mitjans de comunicació i la societat agressiva i insensible, en general, ens sotmeten cada dia, a través de l'escombraria amb la qual ens bombardegen.

M'han fet molta pena, aquella colla que reia amb les nimietats que s'explicaven els uns als altres, i que avaluaven si queda millor una estrella o una papallona, tatuades al braç, o al cul. Pobrets! I pobres de tots nosaltres amb aquestes perspectives de futur, si aquests han de ser el relleu.


Arxiu del blog

Aquest sóc jo... de vegades

Aquest sóc jo... de vegades

Dades personals

Encamp, Andorra la Vella, Andorra
Llicenciatura de Periodisme a la Facultat de Ciències de la Informació de la UAB. ESADE Class of 1990 · Ciències Polítiques i de l'Administració · Politics 1979-1980 Locutor de “Los 40 Principales” a Ràdio Móra d’Ebre i a tota la xarxa d´emissores SER Meridionals on hi ha: Ràdio Reus, Ràdio Salou, i Ràdio Móra d’Ebre 1984-1985 Ràdio Popular de Reus (COPE). 1985-1987 Catalunya Ràdio. 1987-1995 Televisió de Catalunya (TV3) 1995-1997 Departament de Publicitat de la Cadena SER Catalunya 1997-2003 Generalitat de Catalunya, Gabinet de Mitjans de Comunicació i Oficina de Comunicació del Govern. Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya. ADIGSA, Empresa Pública de la Generalitat de Catalunya 2003-2005 Director ACH RRPP BCN. 2005-2007 Última Hora Menorca. 2007 Redactor d'informatius a IB3 Radiotelevisió de les Illes Balears. 2007 Menorca Diario Insular. 2008-09 Quadrant de Menorca IB3Ràdio. 2008 El Temps. 2010 Quatre illes, IB3 Ràdio. 2011 fins a l'actualitat presentador programes audiovisuals als PPCC, Comunnity Manager i soci director del Taller de Comunicació "Bunistar&Perinno Produccions".

El meu més estimat

Publicacions, entitats i política

Seguidors

Ara en línia al blog

comptador visites