Twitter

Publicació del periodista Santi Capellera, sobretot informativa però també personal, en què s'intenta donar informació fidedigna de l'actualitat en general i aportar bones reflexions i vibracions sempre positives.

ACN

dimarts, 23 d’octubre de 2007

Les reflexions de Guillermo de Olives són de caire polític, contraposades a les meves, només professionals (Es Diari www.esdiari.com 22/10/07)

Menorca surt molt més ara que abans a IB3
Santi Capellera i Rabassó*periodista

He observat atentament les evolucions i canvis que IB3 ha fet en aquests darrers mesos, i constato que des que el nou executiu balear, encapçalat pel president Francesc Antich, va prendre les regnes del Govern, els canvis a la televisió pública IB3 han estat substancials. Crec que això ha estat per bé i en alça de la qualitat de la programació, sobretot la informativa. Ho dic amb coneixement de causa perquè a banda d’haver treballat a la redacció de Menorca de la televisió pública del Govern, sóc telespectador habitual per causes tan òbvies com la meva feina. Els informatius d’ara crec que tenen una qualitat i una objectivitat bastant superior a la de fa uns mesos, quan jo treballava allà. Les substitucions i les noves incorporacions dels presentadors i directius de les emissores públiques, han aportat una alenada d’aire nou al anquilosat producte audiovisual que fins ara rebiem a les nostres llars.

Voldria fer un incís en aquest aspecte pel fet d’un article que el divendres dia 31 d’agost va publicar el Menorca Diari Insular, signat pel ex delegat del SOIB a Menorca, Guillermo de Olives. Amb això no pretenc de cap manera contravertir l’opinió del senyor De Olives, persona a la qual m’uneix una coneixença cordial, que arriba fins i tot a un petit grau d’amistat, sinó exposar la meva amb tot el respecte personal i professional que em mereix. A jutjar pel contingut del seu article, és evident que en Guillermo està preocupat per una possible centralització informativa mallorquina de la nostra televisió pública, per la qual cosa les seves exclamacions són del tot lògiques i lícites, atesa la llibertat d’expressio i d’opinió que tots tenim i gaudim. Però a ningú no se li escapa que Guillermo de Olives representa l’opinió i la veu d’una força política com és el PP, que ha estat descavalcada del Govern i que, amb aquest fet, també ha perdut el comandament de l’Ens Públic Radiotelevisió de les Illes Balears, amb totes les conseqüències -polítiques i executives- que això comporta.
És lògic doncs, que a l’exdirector del SOIB de Menorca ara tot li sembli més o menys estrany o no ben fet del tot, ja que la força política que fins fa poc havia estat hegemònica en les decisions que prenia la direcció d’IB3, ja no té ni veu ni vot en cap aspecte a l’Ens públic, i ja no decideix què, qui, on, com i quan.
Però malgrat això, personalment sóc del parer que, ara per ara, Menorca i la seva actualitat informativa, i també els seus dirigents insulars, autonòmics i estatals elegits o nomenats, a més de les oposicions corresponents, gaudeixen d’una molt més gran quota de pantalla que abans del mes de maig passat. Només cal mirar la televisió.
Vull constatar que no estic en contra de cap manera de l’amic De Olives, al qual des d’aquí reitero el meu apreci més sincer i el meu respecte per les seves opinions, com ell el té per les meves, però no crec que els actuals dirigents d’IB3 a Menorca (i molt menys els del Consell insular) permetin de cap manera que la nostra illa tingui “encara menys” presència informativa rellevant de la que va tenir durant el mandat del Partit Popular. Precisament perquè, segons la meva anàlisi, políticament a l’anterior Govern no li interessava gaire que Menorca –una illa tradicionalment d’esquerres i amb molts sentiments nacionalistes- destaqués en gaires aspectes que se suposaven d’aquestes mateixes tendències, per la qual cosa, potser sí que hi havia prou temes per omplir les bastant “pobres” desconnexions locals, però sincerament, al meu modest entendre eren d’una qualitat baixa i de qüestions bastant trivials, molt més que de notícies serioses i de declaracions importants i plurals de “tots” els representants dels partits polítics per igual. Amb aquesta afirmació no voldria de cap manera menystenir els companys de la redacció i els càmeres i tècnics, excel·lents professionals tots ells sense excepció i, em consta, més aviat descontents amb molts dels continguts triats pels anteriors editors i per l’exdelegat, aquests sí vertaders responsables de la més que fluixa aportació informativa que sovint es feia des de Menorca.
Cal recordar, a banda d’aquestes eventualitats, que aquest exdelegat, Agustí Sintes, es va enfrontar obertament amb l’oposició del Partit Popular, i va arribar a dirigir cartes als diaris als responsables del PSM on no els tractava precisament amb diligència, ni es comportava en l’escrit com un professional al servei de tots, sinó com un polític que fa un miting en una estrada. I aquest no ha de ser el paper d’un director d’un mitjà de comunicació públic, que hauria d’haver estat al servei de tot i tothom, amb el respecte degut.
En un altre aspecte de les irregularitats passades comeses, recordaré que als inicis de les emissions d’IB3, el Consell de Menorca ja va enviar una protesta formal al Govern de les Illes Balears i a la Generalitat de Catalunya per causa dels problemes de recepció de TV3 i Canal 33, des que es van començar a fer les proves de la televisió pública balear. A tota la zona de Llevant de Menorca, la zona que alimenta el repetidor del Toro, hi va haver de sobte problemes de recepció de Televisió de Catalunya; els usuaris es queixaven que no es veia bé, que hi havia soroll o bé que ni tan sols es veia. El Consell insular va demanar aleshores al Govern balear que vetllés per la bona recepció dels canals en llengua catalana a tot el territori de les Illes, atès que representen una eina fonamental en la normalització lingüística. En tot cas l’executiu balear té l'obligació, ara i abans segons que diu l’Estatut, de garantir la recepció en bones condicions de tots els canals que emetin en català, i no és de lògica, que per voler posar en marxa un canal autonòmic, se’n tapi un altre que fa vint anys que té televidents. Aquest és el cas del País Valencià on s’està intentant silenciar TV3 i Catalunya Ràdio, i on la Generalitat valenciana (dirigida pel PP en majoria) ha imposat una multa multimilionària –300.000 euros al la propietat dels repetidors en aquell territori, que és Accio Cultural del País Valencià- sense cap mena de vergonya, i en ple segle d’or de la globalització i de les telecomunicacions sense fronteres. Doncs ara, ves per on, els valencians, que fa més de vint anys que veuen TV3, es quedaran sense veure la televisió dels veïns per una lamentable decisió política. IB3 i el Partit Popular van fer moltes coses bé, però déu n’hi do les que van fer malament.
Aquest doncs és el meu punt de vista professional pel meu coneixement de la casa al respecte, òbviament contraposat al punt de vista, més aviat polític, de Guillermo de Olives. Amb tot tinc confiança que Menorca continui aportant, com ho ha fet en aquests darrers mesos i tal com els menorquins es mereixen sobradament, un percentatge molt important d’informació a la programació d’aquesta televisió que és la de tots -sense excloure’n cap- els ciutadans de les Illes.

Arxiu del blog

Aquest sóc jo... de vegades

Aquest sóc jo... de vegades

Dades personals

Encamp, Andorra la Vella, Andorra
Llicenciatura de Periodisme a la Facultat de Ciències de la Informació de la UAB. ESADE Class of 1990 · Ciències Polítiques i de l'Administració · Politics 1979-1980 Locutor de “Los 40 Principales” a Ràdio Móra d’Ebre i a tota la xarxa d´emissores SER Meridionals on hi ha: Ràdio Reus, Ràdio Salou, i Ràdio Móra d’Ebre 1984-1985 Ràdio Popular de Reus (COPE). 1985-1987 Catalunya Ràdio. 1987-1995 Televisió de Catalunya (TV3) 1995-1997 Departament de Publicitat de la Cadena SER Catalunya 1997-2003 Generalitat de Catalunya, Gabinet de Mitjans de Comunicació i Oficina de Comunicació del Govern. Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya. ADIGSA, Empresa Pública de la Generalitat de Catalunya 2003-2005 Director ACH RRPP BCN. 2005-2007 Última Hora Menorca. 2007 Redactor d'informatius a IB3 Radiotelevisió de les Illes Balears. 2007 Menorca Diario Insular. 2008-09 Quadrant de Menorca IB3Ràdio. 2008 El Temps. 2010 Quatre illes, IB3 Ràdio. 2011 fins a l'actualitat presentador programes audiovisuals als PPCC, Comunnity Manager i soci director del Taller de Comunicació "Bunistar&Perinno Produccions".

El meu més estimat

Publicacions, entitats i política

Seguidors

Ara en línia al blog

comptador visites