dijous, 26 de febrer del 2009

L'amabilitat humana sempre facilita les tasques informatives (publicat a Es Diari i al Girona Notícies el 22 de febrer de 2009)


Volta aèria periodística a Menorca: moltes gràcies a tothom
Santi Capellera i Rabassó*periodista
Tinc la sort de poder treballar en la feina que més m'agrada del món, tenir encomanades les tasques que més m'emocionen a mitjans com la ràdio i la televisió, i exercitarme en el periodisme literari a través de l'escriptura, cosa que aquest fantàstic rotatiu que m'acull i em publica els articles em possibilita periòdicament. Sóc una persona molt feliç en aquest aspecte, i encara que els dividends percebuts mai no són prou, em sento compensat en aquest altres aspectes, i em trobo i em sento molt bé laboralment parlant. La meva empresa, Menorca Mèdia, productora multisectorial que dóna serveis informatius i de programes a IB3 ràdio i televisió, i també a altres mitjans de comunicació social de diferents empreses -per les quals també faig les feines que em demanen- com ara Canal 4 ràdio i televisió, revistes sectorials com Artnostrum, i altres que ara no citaré, sap de bona tinta quina és la meva vocació i la meva dedicació professional gairebé absoluta, ja que mai no miro les hores que em passo a la feina: simplement m'ho passo bé i, reitero, faig el que més m'agrada. En el vessant televisiu sóc el realitzador de la part menorquina de l'informatiu Set de Notícies, que m'agrada molt muntar cada setmana, tant en la presa d'imatges com en el muntatge i la redacció i la locució del reportatge. D'una banda em referiré a les persones que em possibiliten aquest fet: principalment el propietari de Menorca Mèdia, Cinto Farrús; el director general de Canal 4, José María Castro; l'administrador de Menorca Mèdia, Pere Bagur, i el coordinador de redacció, Òscar Martínez, persones totes elles amb un sentit del periodisme àgil i eficaç, i que mai no posen traves a les iniciatives personals, si aquestes són factibles, creatives i per tant viables, i si aquest fet els facilita la tasca pròpia, evidentment.
D'altra banda hi ha els entrevistats, els que aporten materials i dades, els que fan l'esforç de col·laborar, i els que sense ànim de lucre col·laboren a que el reportatge surti cada setmana; els tècnics càmeres, en Carles Trujillo, en Miquel Roman, i l'Ignasi Sintes, que fins avui han fet les labors d'operadors de càmera en el Set de Notícies, que amb el seu instint periodístic fan parlar les imatges, a més de la persona d'Alfredo Pulido, que fa possible aquesta tasca de coordinació informativa a Mallorca, i que malgrat ser molestat en hores intempestives mai no respon de mala manera.
Aquesta és la labor de cada dijous, que és quan fem totes aquestes tasques, però tot això ve a tomb pel que es va esdevenir el passat dijous. El futur reportatge tractarà sobre els 40 anys de l'Aeròdrom de Maó-Sant Lluís, i aquest, sincerament, ha estat un treball inoblidable, ja que a més de la col·laboració absoluta dels membres executius de l'entitat, com ara el seu president, José Luis Barrero, o com els membres actius Antoni Pons, o Vicent Roca Montanari, que ens van aportar dades, explicacions, fotografies i història fidedigna de les seves experiències de quatre dècades, Joan Torres Vinent, propietari de la immobiliària Bonnin Sansó, i també d'un fantàstic aparell bimotor que ens va cedir desinteressadament durant tot el matí, va voler fer aquesta aportació a la nostra tasca informativa. La nau la va pilotar l'expert comandant d'aviació civil, Manuel Orfila, al qual agraden molt els mitjans de comunicació -encara que no tant com els avions, naturalment-, i que en una ocasió ja va ser l'amfitrió d'aquest redactor en una entrevista del programa Quadrant de Menorca, espai que es va emetre per IB3 Ràdio durant tot l'any 2008.
L'experiència i perícia del pilot ens va donar tota la confiança per enlairar-nos del de Sant Lluís i gaudir de la meravella visual de cada racó de l'illa de Menorca des de l'aire. La seva amena conversa i explicacions exhaustives dels punts sobrevolats, encara va fer el trajecte més atractiu i agradable. Era com tenir un mapa en relleu al davant, que es va contemplant i acaronant-ne els accidents sense cansar-se. Volar, i contemplar tot aquest verd territori a vista d'ocell durant una hora, és a dir, el gran somni de l'èsser humà, va ser una realitat per l'Ignasi Sintes i per aquest periodista el dijous dia 19, en un dia mig enterenyinat, que encara va donar més ambient i emoció al viatge. Gràcies per tot això viscut a totes aquestes persones que cito, un equip humà sense el qual aquesta bona manera de gaudir i treballar alhora, tant dins com fora de la redacció, no seria possible de cap manera.

LES MIL I UNA CARES DELS ESTATS UNITS EN EL CONFLICTE D'ISRAEL I L'ORIENT MITJÀ

  FINALMENT, L’IRAN S’HA TRET LA CARETA I HA ATACAT DIRECTAMENT ISRAEL: I ARA QUÈ? Santi Capellera i Rabassó, periodista i analista / 15 -04...