Bartomeu
Marí, un eivissenc que hauria de tornar a l'illa
Santi Capellera i Rabassó *periodista
Santi Capellera i Rabassó *periodista
El
MACBA és al rovell de l'ou de Barcelona i té una fama internacional
més que contrastada des que Pasqual Maragall, que va ser qui el va
fer construir de nova planta on és ara, va decidir de promocionar-lo
arreu del món per promoure culturalment la ciutat.
El
fiasco del MACBA i del seu director, Bartomeu Marí, han estat una
cagada monumental. Va saber "per un ajudant", un dia abans
que a l'exposició “La bèstia i el sobirà” (que no es refereix
només a aquesta obra en concret, sinó que n'hi ha moltes més,
l'obra té un altre nom, però els mitjans d'aquí, tan objectius i
espanyolers ho han confós tot, per això necessitem un estat nou) hi
havia una peça un dels protagonistes de la qual "tenia una
certa semblança" a aquest innomenable personatge, hereu de
Franco, que es carrega elefants.
L'ajudant,
alhora ajudant d'un altre que tampoc no hi és mai, es veu que els
havia intentat avisar fa dies que dins la col·lecció hi havia
aquesta obra, o sigui, que l'exposició la portava implícita. Però
"no hi eren", no hi són gairebé mai, em diuen alguns
treballadors del MACBA. I els catalans anar pagant sous de corruptes,
perquè cobrar per fer una feina i no fer-la, o no ser al lloc de
treball, és corrupció en tots els seus vessants. Es miri com es
miri.
L'ara
controvertida obra (que per cert no diu enlloc que el paio dat pel
cul que vomita sigui el borbó; ni la que el penetra -fent esment
d'una dona activista bolivariana que tampoc no s'esmenta enlloc-
sigui Domitila Barrios de Chungara, i que sembla que el penetra
perquè té atributs masculins per la seva poca femenitat, alhora que
a tots dos els penetra un gos d'atura alemany), és una gran crítica
del poder establert i de la contra que li fa el joc, i el de davant
vomita tot el que li arriba des del gos perquè ja no pot aguantar-ho
més dins.
Per
això crec que els artistes creatius de l’obra en qüestió, ‘Haute
couture 04 transport’, l’austríaca Inés Doujak i el britànic
John Barker, són uns excel·lents comunicadors. Suspendre una mostra
que s'ha exposat en museus importantíssims del món, i deixar-la fora de joc per la semblança en una de les obres d'un dels protagonistes amb
aquest miserable mataelefants, vividor i corrupte, hereu principal de
Franco -ho reitero- i del franquisme, i reduir-la a això, només es
pot perpetrar en un país malalt i encara hipnotitzat pels darrers 70
anys com és la vergonyant Espanya, que treu uns ossos d'una cripta i
diu que són de Cervantes, quan té 140.000 cadàvers sota les
cunetes i els ignora, com si fossin animals allà enterrats. I això
alguns no ens ho empassem ni amb mantega.
L'exreina espanyola Sofia és la presidenta d’honor del Patronat del MACBA, i el president, Leopoldo Rodés, que a ningú no se li escapen els seus deliris espanyolers, té a la vicepresidència Javier de Godó. No cal dir res més, em sembla. Per això demano aquest dròpol miserable que plegui i deixi pas a gent "no vinculada" i treballadora, que es guanyi decentment el que els contribuents li paguem amb els nostres impostos, i que no sigui un pur llepaculs de res ni de ningú, sinó un professional, sí és que això és possible.
L'exreina espanyola Sofia és la presidenta d’honor del Patronat del MACBA, i el president, Leopoldo Rodés, que a ningú no se li escapen els seus deliris espanyolers, té a la vicepresidència Javier de Godó. No cal dir res més, em sembla. Per això demano aquest dròpol miserable que plegui i deixi pas a gent "no vinculada" i treballadora, que es guanyi decentment el que els contribuents li paguem amb els nostres impostos, i que no sigui un pur llepaculs de res ni de ningú, sinó un professional, sí és que això és possible.